K2 Motorspolning T371

Medium
28,70 kr
21.05.2024
27
20,69 kr
22.05.2024
52
Uppmärksamhet! Detta är en maskinöversättning och vissa ord kanske inte översätts korrekt
K2 Motorspolning
är en professionell motorspolning med en beprövad formel baserad på rengöringsämnen, smörjmedel och slitagehämmande tillsatser. Tar bort kolavlagringar, oljeslam och sot.

Tillåter att lösa upp orenheter som blockerar kolvringar, vilket ökar deras täthet. Täta ringar innebär ökad kompression och minskad oljeförbrukning. K2 Motor Flush löser även de äldsta kolavlagringar, avlagringar och annan smuts i motorns smörjsystem inom några minuter. Återställer oljekanalernas fulla kapacitet.

Tack vare det raffinerade receptet och hög effektivitet, K2 Motor Flush motorspolningsmedel:

- tar bort avlagringar, kolavlagringar, oljeslam och sot från insidan av motorn
- återställer oljekanalernas fulla kapacitet
- minskar rök och utsläpp av miljöfarliga avgaser
- ökar kraften genom att lossa fastnade kolvringar
- ökar kompressionen i cylindrarna
- minskar oljeförbrukningen
- tystar motorn, eliminerar buller från ventiluttag


K2 Motor Flush kan användas i alla förbränningsmotorer - diesel-, bensin- och gasdrivna. Särskilda smörjtillsatser som finns i sköljningen skyddar motorn mot överdriven friktion som kan uppstå till följd av oljeutspädning efter tillsats av spolmedlet. K2 Motor Flush är helt säker för motorn. Det rekommenderas att använda K2 Motor Flush
särskilt i fallet med: - körning på olja äldre än 12 månader - köp av en bil med en motor vars historia är okänd för oss - använder bilen huvudsakligen i stadsläge (körning i city, över korta avstånd) - bränsleförbrukning olja genom motorn (överdriven oljeförbrukning)




- överdriven "rök" (svart eller blå rök från avgasröret)
- låg kompression
- när olja rinner ut genom pneumothorax
- överskrider det rekommenderade oljebytesintervallet (körning på använd olja)

Det rekommenderas att använda en motorspolning minst en gång om året, helst vid varje motoroljebyte. Detta kommer att hålla kraftenheten ren, öka dess effektivitet och förlänga dess livslängd. Svart sediment kan elimineras permanent med regelbunden användning av preparatet.

Ett paket räcker till 4-6 liter olja. Vid kraftigt förorenade motorer kan andelen och tiden för spolning ökas. K2 Motor Flush är en produkt som har funnits på marknaden i över 20 år. Bevisat av tusentals verkstäder i landet och utomlands. Det anses vara ett av de mest effektiva medlen i sin kategori.

HUR MAN ANVÄNDER:

1. Spola insidan av motorn omedelbart innan du byter motorolja.
2. Innan du applicerar medlet, kontrollera oljenivån i motorn, om den inte är korrekt, fyll på olja.
3. Häll sedan hela innehållet i förpackningen i den uppvärmda motorn.
4. Starta motorn och låt den gå på tomgång i 10 - 15 minuter.
5. Stäng sedan av motorn och töm all använd olja från motorn genom gravitationen.
6. Byt ut oljefiltret mot ett nytt.
7. Tillsätt rätt mängd ny olja som rekommenderas av biltillverkaren.

KAPACITET: 250 ml.
Fatmodell Burk
Innehåll [ml] 250
Serie K2 MOTOR FLUSH
Objekt Form flytande
Antal positioner 1

Vad är pant?

En del av våra produkter säljs under villkoret att vid köp av en ny reservdel måste den gamla delen lämnas i retur till oss. Det är nödvändigt för att produkten ska kunna återvinnas. Därför är vissa produkter märkta som "pantprodukt".

Pantprodukter ersätts grundat på leverantörsansvar. Aero Motors OÜ har inte behörigheten att själv göra en värdering av produkter som lämnas i pant. Därför kan besked om ersättning dröja upp till 4 veckor.

En gammal produkt som lämnas i retur måste vara ren och ligga i nya produktens förpackning. En produkt som lämnas i retur måste vara återställningsbar och komplett, d.v.s. den får inte vara oxiderad, svetsad, sliten eller ha mekaniska skador, alla kanter och fästen måste vara hela. Tekniska data för produkten som lämnas i retur ska vara likvärdiga till den nyinköpta produktens.

Rotoränden i startmotorn får inte ha värmeskador (vara blå), axelupphängningen måste vara hel. Styrstagets styrleder får inte vara skadade eller rostangripna. Om styrstaget har ett oskadat originaldammskydd med fabriksmonterade fästen behöver inte styrstagets skick kontrolleras.

Vid frågor kontakta oss gärna. Tack